Blev inte som planerat,

Igår kände jag mig piggare mot kvällen så jag fick följa med mamma till stallet.
Vi tog även med kameran, vid halv nio gick vi ut med Riita efter vägen och fotade henne.
Det blev några fina bilder som ni får se på sen :)


Efter att vi hade fotat henne så promenerade vi med henne längs vägen, när vi hade gått en ganska bra bit så vände vi om och hann endast gå en liten stund innan en moped kom, vilket hon är ektremt rädd för..
Dom körde även väldigt nära, Riita blev ganksa studsig och när dom körde iväg och gasade blev hon helt blockad och började stegra. Det fanns verkligen ingen chans att jag skulle ha orkat hålla kvar, så hon slet sig och skenade hem.. då fick jag typ panik, det är nog en av dom värsta sakerna jag varit med om, då hon endast bott här i en månad så visste jag ju inte om hon skulle springa hem eller vart hon skulle fara.. vi har även en stro väg ganksa nära stallet med väldigt mycket trafik, så jag kan väl säga att jag inte var lugn..
Så mamma började försöka ringa till stallet och jag sprang till baka, men innan jag var framme kom fridas pappa stellan med bilen och sa att dom hade fångat henne! så då fick jag åka med honom tillbaka.

När vi kom till stallet möttes jag av en väldigt uppstressad Riita,  jag lugnade ner henne och gick in med henne.
Sen ställde jag upp henne i vattenspiltan och kollade så att hon inte  var skadad, vilket hon inte var.
Men lerig var hon då hon hade sprungit in i en hage då hon sprang till stallet, hon hade även sptungit in i den värsta ler hagen..
Så igår hade jag en brun häst..

Men allting gick bra med henne, som tur är! Annars vet jag inte vad jag skulle göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0