Upprörd, minst sagt!

Satt och kollade på lite bloggar som vanligt och det är då jag får se det här inlägget: http://nellieberntsson.se/2012/04/26/killar-vs-tjejer-grabbar-vs-brudar-pojkar-vs-flickor/#comment-115327
jag blir väldigt upprörd när jag läser sånt hära. speciellt då det är skrivet av en sån ung tjej..
Om det är den uppfattningen man har i den åldern, då blir jag mörkrädd.
Det är INTE okej att vika ut sig på fb eller liknande sida. Då tycker jag att man ska tänka om om man tror att det verkligen är så.
Jag var ju såklart tvungen att kommentera hennes inlägg.
så här skrev jag:

jag blev väldigt upprörd då jag läste det du hade skrivit. Jag tycker INTE att det är okej att lägga ut bilder på sig själv med knappt några kläder.
Dem som gör det förstör inte bara för sig själv utan även för de tjejer som inte tidigare gjort det, dom uppmanar dessa tjejer som ivanliga fall skulle ha behållit kläderna på att man MÅSTE ta av sig kläderna för att bli accepterade och få uppmärksamhet!
Och det tycker jag verkligen är sjukt, att flickor ska vika ut sig och att folk accepterar det som om det vore okej.
För okej är det sista det är.
Om man för en sekund tror att det är okej att vika ut sig på fb, instagram mm.
Då tycker jag att man ska tänka om och kanske gå och prata med någon.
Speciellt i den åldern du är nelle, för du borde verkligen inte tänka såhära.
Du sa att du hade pratat med dina föräldrar?, hoppas att dom sa åt dig att du inte får göra så!

Tack o hej, leverpastej!


Kommentarer
Postat av: Alice

Åh vad glad jag blir att någon håller med mig! Var beredd på massa "Nellie har rätt du har fel"-kommentarer.. Haha :)



Du har oxå helt rätt, att Nellie är såpass ung och har den bilden av att det är mer än okej och uppmanar till och med unga tjejer till att lägg ut halvnakna bilder på sig själv, det är helt sjuk. Usch blir så ledsen, och precis som du skrev, mörkrädd.



Och det är verkligen så tyvärr, hur många tjejer ser man på Facebook med 99+ likes som INTE lägger upp minst en sån bild som får reaktioner? Inte många, alls. Och det får andra tjejer att tro att det är så dom måste göra. ALLT för att få lite likes på fb och "respekt"

2012-04-26 @ 14:30:50
URL: http://minponnyrocky.blogg.se/
Postat av: Agnes

Hej!

Har nyss hittat hit till din blogg eftersom Karin som du köpte Riita skrev på facebook om den här bloggen. (Hon är en av mina lärare) Jag kommer nog att titta in här lite då då :)

2012-04-26 @ 15:07:27
URL: http://litenponi.blogg.se/
Postat av: Emelie

Kul att du skaffat blogg jennifer! <3 Saknar dig till tusen!<3

2012-04-26 @ 15:37:10
URL: http://emeliejosefssons.blogg.se/
Postat av: Marina

fin blogg !!

2012-04-26 @ 18:41:12
URL: http://sweetmesweet.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0