Tömkörning

Tömkörde riita idag, vi började i paddocken och det gick bra tills riitas största räddsla kom, och inte bara 1 gång utom 2 gånger.. Hur stor är chansen att 2 mopeder ska köra förbi?!
Efter det stod hon mest på bakbenen så då gick jag in.
Och det gick verkligen super bra inne i ridhuset! :D
Hon är så fin min lilla prinsesa, men jag måste öva på att ta det lugnt då hon blir stressad och inte bli rädd eller arg..
Men jag har kvar så mycket i mitt huvud från bamse så jag blir väldigt osäker och rädd då hästen jag hanterar blir hispig, och då blir jag förbannad på mig själv och slutar rida eller tököra eller vad jag då gör..
Så då får jag bara ta ett djupt andetag och tänka att "jennifer du har en jätte fin och snäll ponny, nu ska du bara ta det lugnt och fortsätta".
Så det gjorde jag idag, och då gick det super bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0